SverigeTaxi/Cabonline bryter samarbetet med TAF!

TAF har hitintills, historiskt, haft dialog med ledningen om förändringar, förbättringar som gynnar både åkare och SverigeTaxi. Detta förändras nu.

Hitintills har TAF kunnat inkassera medlemsavgifterna via åkaravräkningen men måndag 10/12 fick vi besked om att SverigeTaxi INTE kommer fortsättningsvis att erbjuda åkaren eller TAF den tjänsten och att TAF måste fr.o.m. 31/12 2018 sköta inkasseringen av medlemsavgifterna själv. Vi har fått en orimligt kort tid till att hantera och förändra rutiner.

TAF anser att 20 dagars varsel är orimligt kort.

Att SverigeTaxi slutar att ge TAF den tjänsten är inte det SverigeTaxi som vi känner till och har jobbat så hårt för att bygga upp. Det verkar mera som Taxi Kurir rutiner!

TAF:s föreningsarbete försvåras. Alla bolag, stora som små, internationella eller nationella, har rätt att hjälpa föreningar att hantera administrationen av ekonomin … om viljan finns.

TAF har genom åren kommit med konstruktiva förslag till åtgärder, prisbild, kundrelation och förbättringsförslag enbart i syfte att gagna både åkare och SverigeTaxi. I de händelser som skulle kunnat skada vårt varumärke har TAF sett på händelsen ur åkarens perspektiv och i en del fall givit kraftigt stöd till SverigeTaxi. TAF har aktivt arbetat för att förarkvaliteten ska bli högre och bättre, att bilarna håller en viss standard, att telefoni kontakten (CCS), både intern till bil och externt till kund håller en högre standard.

Detta vill nu SverigeTaxi/Cabonline bryta!! 

Hittills har följande ändringar tillkommit under den nya Vd:n:

  1. Vi ska betala extra för redovisningscentral trots att vi år 2017 fick beskedet att det var redan inbakat i vår månadsavgift.
  2. Vi har fått besked att avräkningspengarna ska betalas ut 2–3 dagar senare än förut.
  3. TAF får sin ekonomi och administration försvårad genom SverigeTaxis beslut att inte dra medlemsavgiften via åkaravräkning.

Gör din röst hörd, kontakta Magnus Klintbäck och ställ frågor!!

Dela gärna...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •