TAF startar en medlemsservice!

Vi tar gärna din fråga via mail på info@taftaxi.se eller gå in på hemsidan, www.taftaxi.se och fyll i formuläret under fliken ”Kontakt

Här kan du ställa frågor om allt som har med den dagliga driften av ett taxiföretag att göra.

Som t.ex.:

  • Hur hanterar jag en förare som sjukskriver sig eller ”maskar” så fort jag har en anmärkning på hans arbete?
  • Vilka “sista datum” måste jag komma ihåg?
  • Hur hanterar jag olika merkostnader i samband med löneberäkning och utbetalning?
  • Vilka försäkringar ska mitt åkeri ha?
  • Ska jag köpa en ny eller begagnad bil?
  • Vad gör jag när en myndighet, ett företag eller Sverigetaxi AB låter bli att besvara ett mail eller ett telefonsamtal?
  • Måste jag gå på kvalitetskurser som Sverigetaxi anordnar?
  • Hur kan jag lägga fram och genomdriva ett förslag till förbättringar eller förändringar inom Sverigetaxi?
  • Hur gör jag om Transportstyrelsen överväger att dra in förarlegitimation eller mitt trafiktillstånd?
  • Vad gör jag om någon av våra leverantörer som har monopol som t.ex. Nordic Auto El, Cab-Online Customer Care (BC) eller Apcoa ger dålig service?

I vissa fall kommer vi att hänvisa vidare till Sverigetaxi (åkeriservice), olika myndigheter eller andra experter. Så långt som det går kommer vi att svara utifrån våra egna erfarenheter av hur det att driva ett taxiåkeri.

Hör av er! Dina frågor är bra också för dina kollegor, våra leverantörer, TAF:s styrelse och inte minst dig själv!

Peter Burgess
Vice-ordförande i TAF

Dela gärna...